.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۲۰ کشور دنیا درگیر تلفات پرندگان مهاجر شدند
مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیماری بوتولیسم پرندگان درمان ندارد، گفت: سال گذشته ۲۰ کشور درگیر این بیماری و تلفات پرندگان مهاجر شدند.

به گزارش شمال نیوز، حسین رضوانی  با اشاره به بررسی علل تلفات پرندگان مهاجر در استان اظهار داشت: نمونه برداری از پرندگان تلف شده توسط کارشناسان در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه به محض شروع تلفات نمونه برداری شروع شده است، افزود: بعد از نمونه برداری اعلام شد که بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل در بین پرندگان منتفی است.

 

رضوانی ادامه داد: نمونه تلفات لاشه به آزمایشگاه تهران ارسال شد تا موارد دیگر بررسی شود و طبق نتایج اولیه، بیماری بوتولیسم بین پرندگان تلف شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اظهار اینکه جلسات متعدد و راهکارهای متنوعی برای مهار بیماری مطرح شده است، افزایش سطح آب تالاب را از جمله راهکارها بیان کرد و گفت: بیماری بوتولیسم درمان ندارد و باید با اجرای راهکارها تلفات را کاهش داد.

 

رضوانی ادامه داد: باید در سطح ملی برای احیای تالاب و میانکاله تصمیماتی گرفته شود و در این راستا باید دستگاه‌های که کوتاهی کردند، پاسخگو باشند.

 

وی باتاکید براینکه بیماری بوتولیسم قابلیت درمان ندارد، یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۰ کشور درگیر بیماری بوتولیسم شدند که هند، استرالیا و غیره از جمله آن است.

 

طبق اعلام محیط زیست تاکنون هشت هزار و۴۰۰ قطعه پرنده مهاجر آبزی در تالاب میانکاله تلف شدند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.